Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen via 088 00 20 200 of mailen naar info@cbizz.nl.

Michel van Hout, CIO Dutch Flower Group

“Die internetverbinding is van levensbelang.”

dutch flower group michel van houtDigitalisering van Dutch Flower Group, online verkoopkansen vergroten voor groothandelsbedrijven en mechanisering en robotisering van de productie. Dat zijn enkele van de taken die Michel van Hout meekreeg toen hij begin 2018 aantrad als CIO. Een nieuwe functie in een van de grootste familiebedrijven van ons land. Een goede internetverbinding lijkt hierbij geen overbodige luxe.

“Dutch Flower Group bestaat uit een 30-tal handelsbedrijven in bloemen en planten, met locaties in Aalsmeer en in het Westland. Die internetverbinding is voor al onze bedrijven van levensbelang. In termen van communicatie, maar ook in het doen van de business. Het is er de afgelopen 15 jaar zo ingesleten dat we gewoon niet meer zonder kunnen. Businessprocessen zijn alleen nog maar ingericht op het hebben van die internetverbinding, dat is gewoon cruciaal.”

Michel ziet dan ook dat een verbinding over glasvezel de enige optie is voor de toekomst.
“Je hebt steeds meer nodig dat je signaal ononderbroken en krachtig is, zonder haperingen. En één ding weten we zeker, de benodigde bandbreedte gaat niet smaller worden. Een ononderbroken snelheid en een groeiende behoefte aan bandbreedte; dat gaat niet meer over die traditionele tools, daar heb je gewoon glasvezel voor nodig.”

Om te groeien, heb je ruimte nodig
Ondernemers die er nog niet uit zijn of een keuze voor glasvezel te rechtvaardigen is, wil Michel graag van advies voorzien. Iets dat hij in zijn voormalige rol als Vice President ICT bij Transavia zeker zag: “Als je als bedrijf wil groeien, dan moet je op een aantal vlakken overdimensioneren. Je ziet dat ook in de economische groei van Nederland. De haven van Rotterdam, de Luchthaven Schiphol, de veilinggebouwen in onze sector, ze hebben altijd meer capaciteit gehad dan direct nodig. En omdat je iets hebt dat groter is dan je gebruikt, creëer je de mogelijkheid tot groei. En met internetverbindingen is dat ook zo, daar moet je altijd in overdimensioneren. Want je wil er nooit tegenaanlopen dat je beperking in groei zit in de snelheid of de bandbreedte van je internetverbinding. Dan ben je op een verkeerde manier zuinigheid in je bedrijf aan het brengen.”

Vertel CBizz wat belangrijk is voor jouw business
Contact met je internetprovider heb je het liefste niet. Ze moeten ervoor zorgen dat het werkt en dat er goed onderhoud gepleegd wordt op de juiste momenten. Toch ziet Van Hout een belangrijke uitdaging in de communicatie met internetproviders. “Vroeger kon je ’s nachts nog wel eens onderhoud doen zonder dat je klanten het wisten, maar dat kan nu niet meer. Het gaat 24 uur door. Dus bij een groter onderhoud moet je eigenlijk het moment kiezen in samenspraak met het ecosysteem waaraan je levert. Dat besef wordt steeds belangrijker, zeker voor een bedrijf als CBizz. Leg daarom goed uit hoe je business werkt en op welke momenten en waarom die internetverbinding cruciaal is. Als ze dat goed begrijpen, dan kunnen ze je ook goed service verlenen. CBizz is een club professionele en goedwillende mensen, die weten waar ze mee bezig zijn en hun vak serieus nemen. Laat ze dus niet raden wat je nodig hebt, maar wees expliciet. Dan heb je transparantie en dan kun je elkaar binnen een goed partnership helpen. Ook als er een keer wat misgaat.”